Me gusta

luns, 9 de maio de 2016

Yibuti

Se llega a Yibuti desde Addis en un vuelo que tarda aproximadamente una hora. Este pequeño país fronterizo por el este con Etiopía tiene una posición privilegiada: da acceso al mar Rojo desde el océano Índico. Es el centro más importante de las exportaciones e importaciones de Etiopía, pero también, de gran parte del continente africano.

Chégase a Djibuti desde Addis nun voo que tarda aproximadamente unha hora. Este pequeno país fronteirizo polo leste con Etiopía ten unha posición privilexiada: dá acceso ao mar Vermello desde o océano Índico. É o centro máis importante das exportacións e importacións de Etiopía, pero tamén, de gran parte do continente africano.



Uno pensaría que va a encontrarse con un país floreciente, de grandes infraestructuras, pero no parece que las ganancias que tiene su puerto reviertan en ello. La capital tiene un encanto especial, aunque el trafico es caótico y los edificios están envejecidos, abandonados a merced del tiempo.
Muchas mujeres somalíes están sentadas en las aceras vendiendo chat y cambian dinero, que llevan guardado bajo el vestido. La basura es parte del decorado, sin importarle a nadie y un bullicioso puerto pesquero es la actividad diaria de gran parte de su población.

Un pensaría que se vai atopar cun país florecente, de grandes infraestruturas, pero non parece que as ganancias que ten o seu porto revertan niso. A capital ten un encanto especial, aínda que o trafico é caótico e os edificios están abandonados a mercé do tempo.
Moitas mulleres somalíes están sentadas nas beirarrúas vendendo
chat e cambian diñeiro, que levan gardado baixo o vestido. O lixo é parte do decorado, sen importarlle a ninguén e o seu bulideiro porto pesqueiro é a actividade diaria de gran parte da súa poboación.






Hay muchos campos de refugiados somalíes y yemeníes. No son más que agrupaciones de chabolas hechas con piedras y sin suministros en medio de campos pedregosos. 

Hai moitos campos de refuxiados somalíes e iemenís. Non son máis que agrupacións de chabolas feitas con pedras e sen subministracións no medio de campos pedregosos.


Llegamos en época de elecciones. Hay pancartas en cada esquina con la foto del actual presidente, Ismail Omar, que lleva en el cargo desde 1999, sin oponentes y con la certeza de que va a seguir en el poder. Hasta en las zonas más recónditas y desérticas llegaba la propaganda electoralista de Ismael. Nosotros nos hemos venido con unas cuantas camisetas. Para el recuerdo, quizás.
La posición estratégica de Yibuti ha llevado a las grandes potencias mundiales a tener aquí sus bases militares. Los americanos tienen la mayor de África en este lugar y es usual ver cazas sobrevolando el cielo. Incluso, dos helicópteros militares se acercaron a menos de dos metros de distancia de nosotros cuando estábamos en medio del mar en una pequeña embarcación de madera... Como si de una película de ciencia ficción se tratase.

Chegamos en época de eleccións. Hai pancartas en cada esquina coa foto do actual presidente, Ismail Omar, que leva no cargo desde 1999, sen opoñentes e coa certeza de que vai seguir no poder. Ata nas zonas máis recónditas e desérticas chegaba a propaganda electoralista de Ismael. Nós viñémonos cunhas cantas camisetas. Para o recordo, quizais.
A posición estratéxica de Djibuti levou ás grandes potencias mundiais a ter aquí as súas bases militares. Os americanos teñen a maior de África neste lugar e é usual ver cazas sobrevoando o ceo. Mesmo dous helicópteros militares achegáronse a menos de dous metros de distancia de nós cando estabamos no medio do mar nunha pequena embarcación de madeira... Coma se dunha película de ciencia ficción se tratase.


No he salido de Etiopía desde que llegué en septiembre, así que ir a Yibuti suponía una inyección de aire fresco, entrar en contacto con el mar y volver con las fuerzas renovadas para seguir unos cuantos meses más. Y Yibuti no decepcionó.

Non saín de Etiopía desde que cheguei en setembro, así que ir a Djibuti supoñía unha inxección de aire fresco, entrar en contacto co mar e volver coas forzas renovadas para seguir uns cuantos meses máis. E Djibutí non decepcionou.






Una se pierde en desiertos de arena sin más gente que unos cuantos pastores y animales...

Unha pérdese en desertos de area sen máis xente que uns cuantos pastores e animais...







Se puede dormir en cabañas en medio del desierto...

Pódese durmir en cabanas no medio do deserto...


Bailar con los locales

Bailar cos locais.


Visitar lagos de sal...

Visitar lagos de sal...



Bañarse en el mar como si no hubiera mañana...

Bañarse no mar coma se non houbese mañá...


Bucear entre arrecifes de coral llenos de peces...

Mergullar entre arrecifes de coral cheos de peixes...


Y descansar en playas paradisíacas

E descansar en praias paradisíacas





Y compartir con amigos, siempre inolvidables, que hacen que mi estancia aquí sea ¡la mejor de las posibles!

E compartir con amigos, sempre inesquecibles, que fan que a miña estancia aquí sexa a mellor das posibles!




Ningún comentario:

Publicar un comentario